Monday, December 3, 2012

Cheesecake s para ořechy

Na to že tady těch receptů zatím tolik nemám, píšu o cheesecaku nějak často. Jenže cheesecake je opravdu můj nejoblíbenější dezert a tím, že ho pokaždé dělám trošku s něčím jiným, tak se "vyplatí" ho sem dávat. Alespoň myslím. :) Byla jsem doma 5 dní a upekla jsem 3 dorty/dezerty. Na dva z nich už tady recept je (tady a tady) a ten třetí přidávám dnes.

Protože jsme doma byli jen tři - já, mamka a taťka (navíc taťka moc cheesecake rád nemá, on radši čokoládové) a už jsme měli za sebou tvarohový koláč i brownies, vzal tatínek půlku cheesecaku do práce a ochutnal i strejda a mamčina kamarádka. Všem (prý) moc chutnal a dnes mi maminka volala, jestli bych její kamarádce jeden, dva, tři .. dorty před Vánocemi neupekla :). To je skvělá zpráva. Mamka mi totiž "zakázala" péct, protože jí to všechno chutná a (údajně) kvůli tomu přibírá, jenže mě to baví a navíc je TOLIK receptů, které bych ráda vyzkoušela. Navíc, potřebuju praxi, když chci jednou svoji malou pekárnu/cukrárnu :)). Tak se na to moc těším.

Tento cheesecake jsem dělala podobně jako ten první, ze sýru Philadephia. Jen, protože jsem neměla některé ingredience, tak jsem trošku experimentovala. Ale nebojte, do Babici mám daleko :D.





Recept

příprava: 25-30min
doba pečení: 80-90min
doba chlazení: 3-4hod v troubě, v lednici podle potřeby, nejlépe přes noc

korpus
cca 150g Club sušenek Opavia
50g rozpuštěného másla

sýrový základ
875g sýru Philadelphia (v ČR se prodávají po 125g, to je 7 balení)
230g cukru
3 vejce
1 lžička vanilkového cukru
200ml zakysané smetany
pár kapek mandlového extraktu (to je jeden z těch mých experimentů, nemám vanilkový extrakt, tak jsem tam zkusila dát mandlový a i když je dost aromatický a budete ho tam cítit, tak to tomu cheesecaku dává příjemnou, trošku netypickou chuť. Navíc, tento cheesecake je s ořechovou polevou, tak to k sobě hezky ladilo)

ořechová poleva
cca 150g para ořechů
hrst mandlí
vlašské ořechy (a jiné ořechy, co doma najdete)
cca 6 rozdrcených sušenek Club
kousek másla
2 lžičky třtinového cukru
javorový sirup


postup:
1. Troubu předehřejte na 120 C, pečící formu si vymažte kouskem másla.
2. Rozdrťte sušenky, třeba v sáčku. Smíchejte s rozpuštěným máslem, nasypte do formy, rukou nebo vařečkou je upravte, aby byly po celé šířce. Dejte je na pár minut do trouby.
3. Mezitím si v míse smíchejte cukr s vajíčky, potom přidejte vanilkový cukr, pár kapek mandlového extraktu, postupně sýr a nakonec zakysanou smetanu. Všechno vymíchejte do pevného, ale "hladkého" těsta.
4. Sušenky vytáhněte z trouby a přelijte na ně sýrové těsto. Dejte do trouby a nechte péct asi hodinu a dvacet až třicet minut. Musí se to péct déle, protože je trouba na nižší teplotě. Výsledek ale stojí za to. Cheesecake je vláčnější a krémovější.
5. Poté, co vypnete troubu a necháte v ní cheesecake odpočívat, můžete začít připravovat ořechovou polevu. Na pánvičce rozpusťte trošku másla a nechte na něm opražit ořechy. Poté přidejte 2 lžičky třtinového cukru a po chvíli ještě rozdrcené sušenky. Nechte celou směs chvilku pražit a nakonec zalijte javorovým sirupem (tak 100ml). Směsí poklaďte cheesecake a společně to celé nechte nějakou dobu v troubě. Až cheesecake vychladne, dejte ho ještě minimálně na 2-3hodiny do ledničky. Nejlepší ale je, když ho v ní necháte celou noc.


6. Podávejte třeba s čerstvým ovocem, s čajem nebo s kávou. S čímkoli máte chuť. :)


2 comments:

  1. Bože, právě jsem asi potkala svojí dvojnici :D Cheesecaky taky přímo miluju a to, co jsi psala o tom pečení, snad každá věta byla, jako bych jí řekla já! :D Opravdu, mám stejný (pro někoho) problém, že chci vyzkoušet všechny možné recepty a asi mě to baví i víc péct než jíst :D A další věc v čem se shodneme je, že by jsme chtěli mít svojí cukrárnu! :) Já bych teda chtěla vlastnit teda spíš takovou kavárnu, ve které bych podávala i svoje upečený dobrůtky (moje nejmilejší cheesecaky, cookies, muffinky atd) :) Dokonce i s tim mandlovym extraktem jsme stejný :D Nedávno jsem opět vytvářela svůj cheesecake podle toho co bylo v lednici a hlavne podle chuti, udělala jsem méně sladký ale chuťově zajímavý mandlový cheesecake a mamka mi řekla, že chutnal jako od profesionála :D

    Ještě jsem nestihla projít tvůj blog, narazila jsme na netu na tvůj článek, ale určitě se tu ještě porozhlédnu. Doufám, že jsem tě svým dlouhatánským komentářem nějak nezaskočila :D Tvůj blog si dávám k oblíbeným :)

    ReplyDelete
  2. Vůbec si mě nezaskočila, naopak moc potěšila :). Moc lidí mi to tu nekomentuje, navíc nepřispívám až tak pravidelně, takže jsem ráda za každý komentář. A máme toho evidentně dost společného :).
    Zatím jsem nestihla přešíst moc z tvého blogu, ale podle názvu a tak soudím, že se zajímáš o zdravou výživu. To máme tak trochu taky společné :). Strávila jsem asi 5 let svého života čtením odborných knih o zdravé výživě a zdravovala se opravdu zdravě. Dnes už to tolik neprožívám, teď mě spíš baví péct a vařit a třeba se mi s tím někdy podaří "prorazit". Uvidíme:) ..
    Děkuju za přidání :)

    ReplyDelete