Tuesday, March 26, 2013

Mrkvový dort

Zamilovala jsem se do mrkvového dortu.
V poslední době jsem si ho párkrát dávala v kavárnách, kam teď často chodím psát bakalářku (jednou v mamacoffee na Vodičkové - výborný a jednou v Můj šálek kávy v Karlíně - ten byl ještě lepší, vlastně úplně dokonalý, stejně jako jejich pomerančový s mákem!) a tak jsem si řekla, že si zkusím jeden vyrobit i doma. A dopadl výborně. Trochu jsem se bála, že bude moc suchý a takový "tvrdý", ale nakonec je krásně vláčný, šťavnatý a cítit po mrkvích. Chutnal všem, kdo ho ochutnal (pokud si teda nevymýšleli) a na přípravu není těžký. Tak ho třeba zkuste taky :).


Recept

příprava: 25-30min
doba pečení: 45-50min


těsto
1 hrnek třtinového cukru
4 vejce
1/2 hrnku oleje (použila jsem rýžový, není vůbec aromatický)
2 hrnky polohrubé mouky
1 lžička jedlé sody
1 sáček prášku do pečiva
1 a půl lžičky skořice
1/2 hrnku nahrubo nasekaných vlašských ořechů
3 hrnky nahrubo nastrouhané mrkve (cca 7-8 mrkví)
hrst brusinek

poleva
250g krémového sýru (použila jsem Philadelphii)
3/4 hrnku moučkového cukru
100g másla
pár kapek vanilkového extraktu
2 lžičky vanilkového cukru




postup:
1. Troubu si předehřejte na 170 C, a pečící formu vymažte máslem a spodní část vyložte papírem na pečení.
2. Nastrouhejte si mrkev nahrubo.
3. Vejce vyšlehejte s cukrem, ručně nebo ještě lépe ručním šlehačem, potom vmíchejte olej, prosátou mouku  promíchanou se sodou, práškem do pečiva a skořicí. Nakonec ručně vmíchejte mrkev, ořechy, brusinky a třeba i rozinky, pokud máte rádi.


4. Nalijte těsto do formy, dejte trouby a nechte ho péct 45-50min. Že je upečený se dá poznat podle špejle a taky podle toho, že se dort odlepuje od formy.


5. Vyšlehejte změklé máslo s moučkovým cukrem, vanilkovým extraktem a krémovým sýrem a nechte chvíli vychladit v lednici.


6. Pečlivě vychlazený dort prořízněte uprostřed, potřete polevou, přiložte zpátky vrchní část a dort potřete i zvrchu. Dozdobit se dort dá různě, já pomocí formičky vykrojila srdička z jablek. Dobrou chuť. :)







ed. 18.10.2013 - Jak jsem ještě pekla mrkvový dort
http://terez-theactualme.blogspot.no/2013/10/narozeninove-dorty-birthday-cakes.html
http://terez-theactualme.blogspot.no/2013/09/my-week-in-pictures-ii.html

1 comment: