Thursday, May 2, 2013

Čokoládový cheesecake

Po skoro týdenní viróze, co doteď nevím, co byla vlastně zač, jsem se včera rozhodla něco upéct. Moc jsem chtěla zkusit štrůdl z domácího listového těsta, ale pak mi google prozradil, že příprava takového těsta trvá 2 dny (ne teda nepřetržitě, ale stejně) a za 2 dny už doma nebudu, tak jsem se rozhodla pro klasiku. Cheesecake. Ale s ohledem na tatínka jsem ho udělala čokoládový. V Intersparu mají různé slevy na Lindtky a další dobré čokolády a tak jsem použila takový mix čokolád - hořkou, s pomerančem, oříškovou, mléčnou .. a výsledek dopadl skvěle. Ten dort nechutná ani jako klasický cheesecake ani jako klasický čokoládový dort, ale je lahodný, krémový (takže cheesecaková konzistence), ale přecejen dost čokoládový na to, aby chutnal i ne-milovníkům cheesecaku :).



Recept 

Pouze ilustrační foto. Některé ingredience na něm chybí (mléko) a některé zase přebývají (mascarpone, 1 vejce) :)

doba přípravy: 30-35min
doba pečení: 60-65min

sušenkový základ
200g sušenek (já použila kakaové a mléčné BeBe, ale určitě nějaké z M&S by byly ještě lepší)
40g máslo
50ml mléko


sýrová náplň (všechny ingredience je dobré mít v pokojové teplotě)
425g krémového sýru (já použila Philadephii - jsou to 3 ty krabičky)
250g ricotty
3 vejce
140g cukru
pár kapek vanilkového extraktu
1 kelímek zakysané smetany
cca 300g čokolády (jak už jsem zmínila v úvodu, udělala jsem takový mix všech možných čokolád, ale pokud má někdo rád třeba víc hořkou, může použít jen tu a nebo naopak, každopádně je dobré aby alespoň půlka z těch čokolád hořká (70%) byla, jinak to bude moc sladké)
trochu mléka

Postup
1. Troubu si předehřejte na 130 C, v sáčku rozdrťte paličkou na maso nebo něčím podobným sušenky, můžou zůstat i větší kousky, nasypte je do rozpuštěného másla a přilijte ještě trochu mléka. Touto směsí poklaďte pečící formu, která je vystlaná papírem na pečení. Dejte do trouby na cca 10min
2. Mezitím si ve vodní lázni rozpusťte čokolády s trochou mléka. Ve větší míse ručním mixérem rozmixujte vajíčka s cukrem a vanilkovým extraktem a potom postupně přidávejte sýry a nakonec zakysanou smetanu. Rozpuštěnou čokoládu přilijte také a ještě chvíli mixujte.


3. Na sušenky nalijte sýrovou směs (já ji pak posypala ještě kokosem) a dejte do trouby péct přibližně na hodinu. Potom troubu vypněte a ještě v ní dort nechte alespoň hodinu dojít. Potom další hodinu v pokojové teplotě a pak několik hodin (nejlépe přes noc) chladit v ledničce. Dobrou chuť. :)


No comments:

Post a Comment