Sunday, May 26, 2013

Čokoládový koláč/páj

Přispívám málo a mé poslední tři příspěvku (včetně tohoto) jsou variace na čokoládové dorty. Ach. Co říct na obhajobu? No, třeba to, že mě za týden čeká jedna obhajoba (bakalářské práce) ve škole a k tomu ještě státnice. I když, přípravě na tuto "událost" se věnuju tak ležérně. Občas mám chvilkové stavy stresu a paniky, tak se chvíli učím, občas (ale to velmi málo) se mi chce učit samo od sebe, často si říkám, "že to přece nějak dám" a někdy mě štve, že k tomu mám takový přístup. Tak jako tak, 4.6.2013 od 9:30-11:00 mi prosím držte pěsti. :)

Každopádně, tento víkend jsem trochu pekla. Včera cheesecake z mascarpone, ricotty a philadephie s trochou čokolády na vrchu pro sestřenku k narozeninám a na dnes jsem tatínkovi slíbila čokoládový dort. Teda, on si myslí, že to bude ten "klasický" čokoládový dort, který mu tak chutná, ale já si ho přecejen chtěla trochu obměnit, i když je to pořád variace na jedno a to samé. Největší je změna pečící formy :). A taky "korpusu". Místo typického sušenkového jsem zkusila kokosový. Výsledek je chutově super, konzistentně trochu drolivý, do příště to musím vypilovat :). Čokoládovou směs jsem si, co se týče poměru, vymýšlela za pochodu, ale žádné originální dílo to není. Celkově se to myslím celkem povedlo, ale upřímně už se celkem těším, až začnu při pečení používat víc ovoce. Mám to v plánu. Ale teď už k dnešnímu receptu..


Recept

příprava: 30-35min
doba pečení: 25min + cca 10min nechat ve vypnuté troubě

kokosový základ
150g kokosu
60g másla
40g cukru
100ml mléka

čokoládová směs
400g hořké čokolády (použíla jsem dvě 70% Sladké vášně a dvě 70% Sladké vášně s malinami
30-40ml mléka
1 vejce
100g cukru
50g polohrubé mouky
1 lžička prášku do pečiva
25g neslazeného kakaa
1 kelímek (200g) šlehačky
(pár kouků vašich oblíbených sladkostí - já použila snickers a bounty - tak 40-50g)


postup
1. Předehřejte si troubu na 180 C.
2. Vymažte máslem formu na koláče. Na pánvi rozpusťte máslo a potom na něj nasypte kokos a cukr, nakonec zalijte mlékem a míchejte. Měla by vám z toho vzniknout taková "mokrá" kokosová hmota. Rozprostřete ji po pečící formě a dejte tak na 10min do trouby.


3. Mezitím si ve vodní lázni rozpusťte čokoládu s trochou mléka. V míse rozšlehejte vejce s cukrem, přidejte mouku a prášek do pečiva. Poté přilejte rozpuštěnou, trošku vychladlou čokoládu, a nakonec šlehačku. Chvíli mixujte, měla by vám vzniknout polotekutá hmota. Můžete do ní vmíchat na kousky nakrájené čokoládové sladkosti.


4. Přelijte čokoládovou směs na kokosovou do formy. Můžete lehce posypat mandlovými lupínky.


5. Pečte 25min, potom troubu vypněte a koláč v ní ještě tak 10min nechte.
6. Nechte vychladnout. Můžete podávat s domácí šlehačkou a vlastní čokoládovou polevou a nebo třeba s lesním ovocem. Dobrou chuť. :)




3 comments:

  1. AnonymousJuly 04, 2013

    Dobrý deň,


    Všimli sme si, že máte veľa chutných receptov na Vášom blogu a chceli by sme Vám predstaviť našu novú webovú stránku http://www.hladatrecepty.sk/ kde si naši užívatelia môžu vyberať z vyše 85 000 pozbieraných receptov. Na stránke sme vytvorili tiež rebríček Top blogov, kde nájdete všetky pridané blogy a môžete pridať aj ten Váš. My skopírujeme všetky recepty a používatelia ich potom môžu nájsť pomocou nášho vyhľadávača. Ak však kliknú na recept, tak ich presmeruje na Vašu stránku. Nemusíte sa obávať, všetko Vám ponúkame úplne zadarmo.

    Hladatrecepty.sk má svoje sesterské webové stránky na celom svete. Budeme veľmi radi keď sa stanete súčasťou tejto veľkej rodiny.

    V prípade že máte nejaké otázky obráťte sa na nás.

    S pozdravom,
    Tunde Zsoldosova
    tunde.zsoldosova@203webgroup.es

    ReplyDelete
  2. Koláčik vyzerá výborne :)))

    monpetitmondedereves.blogspot.sk

    ReplyDelete