Sunday, January 11, 2015

My week in pictures VI + recept na Mrkvové Cupcakes/Muffiny

První článek v novém roce. 

A než jsem se odhodlala napsat i jen tuhle větu, trvalo mi to asi hodinu. Mezitím po očku koukám na televizi, zrovna dávají "Ghost", ještě nikdy jsem to neviděla. Taky jsem volala přes facebook Radanovi, který se mě, stejně jako téměř každý den, nezapomněl zeptat, jestli "už píšu nějaký ten článek?" :) Za chvilku začíná další film, na který jsem chtěla kouknout, tak jsem zvědavá, jak dlouho mi to nakonec potrvá. Ale .. teď už jsem se rozepsala, tak by to mělo být v pořádku.

Přestože mám různě po papírcích několik receptů, které jsem sem chtěla popřidávat, rozhodla jsem se s jejich uveřejněním počkat. Chtěla bych je všechny upéct a nafotit ještě jednou.

Tento týden jsem si pořídila nový foťák, ze kterého jsem nadšená. Focení s ním je trošku "jiné kafe", než focení mobilem. A tak jsem si říkala, že jako první článek s ním bude právě "můj týden ve fotkách". Nebo spíš "vybrané dny ve fotkách" :).




ÚTERÝ - "Perfect day in Prague"

S Radanem jsme někdy mezi svátkama vymysleli, že bychom spolu strávili romantický den v Praze. V podstatě málokdy spolu býváme jinde, než v Oslu nebo u mých nebo jeho rodičů. To chceme tento rok změnit a chystáme se na pár cest, o kterých určitě budu psát.

Přes booking.com jsme si zarezervovali pokoj v Radissonu na Štěpánské ulici. Vím, zní to ohromně draze a ohromně snobsky, ale fakt je ten, že jsme si to hrozně užili a s 87% slevou to ani nebylo drahé. Někdy se stačí jen trochu proklikat internetem :).





Hned po příjezdu do Prahy jsme ale jeli vybrat a koupit nový foťák. Do Megapixelu v Holešovicích. S výběrem jsem šíííííleně spokojená a velmi mě potěšil i servis v tomto obchodě. Myslím, že zaměstnanci tam opravdu vědí, co prodávají a jsou trpěliví.

Pak jsme šli na kávu do Emy. Ema espressobar je podle mě jedním z důkazů, že když něco děláte dobře a s láskou, zakázníci si vás najdou poměrně rychle. Myslím, že to podobným způsobem funguje i v jiných oblastech života. Že když k věčem přistupujete otevřeně a s láskou, jde všechno "jednodušeji".




A pak jsme si šli užít Prahu a nafotit pár profilovek :)). Konstatovali jsme s Radanem, že s tímto foťákem bychom si je mohli měnit i pětkrát denně. Naštěstí ani jeden z nás není (až tak velký) narcis. I když, dobrý foťák jednoduše dokáže "vytáhnout" krásu každého z nás :).






Na pátou hodinu jsme měli zarezervovaný stůl v restauraci Crazy Cow v Dlouhé ulici. Radan našel na slevomatu voucher na 3 chodové menu s aperitivem a láhví vína dohromady za 900kč. A tak jsme si ho koupili a večeře se moc povedla. Jen jsme si museli povolit opasky. Tedy Radan, já měla naštěstí pohodlné kalhoty :)

Voucher je stále k dostání tady



Už jen dvě topinky s tímto výtečným tatarákem by mi k zasycení stačily :)
Filety z mořského vlka
Vynikající steak

Carrot cake, který mě, přiznám se, moc nenadchl. Byl trochu suchý a krém přeslazený.

Kýčově-romantická fotka, ale líbí se mi.
Po večeři jsme šli ještě navštívit naši letavskou kamarádku D., která pracuje ve stylové kavárně Styl & Interiér na Vodičkové. Byli jste tam? Je to takový obchod designových doplňků do domácnosti a zároveň příjemná kavárna s dobrou kávou, vínem i domácími dortíky.










Měli jsme s Radanem opravdu krásný den, který ve výsledku nebyl ani tak drahý. Zato plný nádherných momentů a lásky.

STŘEDA

Ve středu jsme se s Radanem rozloučili a zatímco on se vydal směr letiště a domů do Osla, mě čekal ještě půlden v Praze a odpoledne v Olomouci.

Na snídani jsem se rozhodla zajít do mamacoffee na Vodičkové, ale protože bylo teprve půl osmé, když jsem odcházela z nádraží a v mamacoffee otevírají v osm, udělala jsem si ještě příjemnou půlhodinovou procházku, při které mi pořádně vyhládlo. A v kavárně jsem pak byla první a na nějakou dobu i jediná. A šlo slyšet každé cvaknutí foťáku. A pak pustili jazz :).



Po výborné snídani jsem se šla projít. Přes Národní třídu, podél Vltavy, směrem ke Staromáku ..





.. a pak jsem si zašla do Emy, znovu. Místo kafe jsem si ale dala čaj z čerstvé máty a ořechový dortík s čokoládou, který jsem ale ani nedojedla celý, byl hodně suchý a moc mě nezaujal.



Kolem druhé mě čekala cesta regiojetem, kterou jsem trávila převážně posloucháním hudby a jednoduchým "bytím" :)

A v Olomouci jsem se stavila ještě za kamarádkou Evičkou, která má kavárnu Love Coffee kousek od nádraží a vždycky když mi to dovolí, tak jí do ní něco upeču :). Tentokrát jsem ale ochutnala její cheesecake a byl fakt moc dobrý. Na foursquare někde psal, že Evička má v kavárně nejlepší cheesecaky v Olomouci a já, aniž bych jí nadržovala, musím souhlasit.



A Evička mě pak vzala do nově otevřené pražírny Kikafe, o které jsem na facebooku napsala toto:

"Včera jsem se cestou domů stavila v Olomouci ve své oblíbené Love Coffee. U Evičky jsem ochutnala vynikající pomerančový cheesecake s želé ze svařeného vína a taky mi v cappucinovém šálku představila olomouckou pražírnu Kikafe... a v té jsme se spolu pak i stavily. A strávily tam skoro dvě hodiny. Hned při vstupu do této maličké, čerstvě otevřené a zvenku docela nenápadné pražírničky na Sokolské 44 na vás dýchne ... káva :). Čerstvě upražená. Voňavá. 

Velikostí podniku mi Kikafe připomíná pražský Kafe Karlín. Nevyhnete se pohledu na pytle ještě nepražené kávy z Peru, Salvadoru, Brazílie nebo Guatemaly, zabírají tak třetinu plochy a dotvářejí autentickou atmosféru. Majitelé Kuba s Kristýnou jsou mladí a zapálení pro věc a poradí vám s výběrem. A pokud zrovna nechcete kávu kupovat na doma, můžete si své espresso, cappucino nebo třeba dripp vychutnat přimo tam. A nebo vzít s sebou. 

Zkrátka a dobře, v tomto případě není potřeba odvádět pozornost jinam pomocí zákusků, sandvičů a jiných pochutin. Jde tu jen a jen o kávu. Vynikající kávu. :)"








... wow, nečekala jsem, že jen z dvou dnů bude tolik fotek...ale ony ty další už jsou v podstatě takové nic neříkají, opravdu... a tak rovnou přejdu ke včerejšku.


Měly jsme s Leničkou neskutečnou chuť na něco sladkého. Jenže doma nebylo absolutně NIC, dokonce ani hořká čokoláda, kterou míváme skoro vždycky :). A tak jsem se narychlo rozhodla upéct mrkvové cupcaky nebo možná spíš muffiny a nebo možná ani to ne. Vlastně to moc nevypadá ani jako jedno a ve své podstatě to je jedno, žejo? Recept byl čiště improvizovaný a opravdicky mrkový, A tak trochu nás s Leničkou "zachránil". Tady je :)


MRKVOVÉ MUFFINY

na 10ks
doba přípravy: 15-20min
doba pečení: 25-28min

těsto
90g hladké mouky
1/3 lžičky jedlé sody
špetka soli
vrchovatá lžička skořice
velká hrst vlašských ořechů, nasekaných na kousky
1 vejce
70g cukru + trochu citronového cukru (dá se sehnat v DM)
80ml oleje (použila jsem rýžový)
100ml jablečné přesnídávky
270g nastrouhané mrkve, cca 2 velké mrkve (já ji nastrouhala nahrubo, může být i nahladko)

poleva
1 kelímek zakysané smetany
1 vanilkový cukr (20g)
zbytek citronového cukru (cca 15g)

postup
1. Rozehřejte si troubu na 180 C. Nastrouhejte si mrkev a ořechy nahrubo nasekejte.
2. V jedné (větší) míse spolu smíchejte mouku se sodou, solí i skořicí, vmíchejte i vlašské ořechy.
3. V jiné míse spolu rozmíchejte vajíčko, cukr i trochu citronového, olej i jablečnou přesnídávku, dokud se všechny ingredience nespojí. Pak přimíchejte i mrkev.
4. Mrkvovou směs přesuňtě do mísy s moukou a spojte dohromady.
5. Muffinovou formu vyložte papírovými košíčky a naplňte je vrchovatou lžící mrkvové hmoty. Dejte do trouby a pečte asi 25-28min
6. Zatímco se muffiny pečou, připravte si polevu. To spočívá pouze a jenom v tom, že spolu smícháte smetanu s cukrem :). Velice jednoduché, ale o to výbornější :).
7. Upečené muffiny vytáhněte z trouby a nechte vychládnout alespoň půl hodiny. Pak je ozdobte smetanou, přidejte ořech a je hotovo. :)) Dobrou chuť.





Mějte se krásně a příště zas :). Napište mi, co by vás zajímalo!

4 comments:

  1. Moc milý článek! Chtěla bych se zeptat na typ toho foťáku? Fotky jsou opravdu krásné :) Děkuji!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj, děkuju za komentář i za kompliment :). Je to Olympus Pen E-P5. Mám k němu ale ještě jeden pevný objektiv, kterým je focena většina "jídlových fotek" a vlastně i ty "potrétovky". O tom, jaký foťák si koupím jsem spekulovala asi dva dny, ptali jsme se i kamaráda fotografa a společně došli ke třem variantám a pak v kamenném obchodě, i po doporučení prodejce, padla volba na tento Olympus. Myslím, že nejlepší je ale vždycky jít do nějakého obchodu a hlavně si ty foťáky osobně vyzkoušet :). Měj se hezky, Tereza

      Delete
  2. Wow! Tak Tvé dva dny bych chtěla prožívat každý den :) kávu, dortíky, procházky Prahou, fotit co se mi zlíbí ...
    Olympus Pen si všichni teď chválí, a je vidět, že je proč :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju za komentář, Clarky :). Mám ještě tak trochu "prázdniny", ale v neděli se už vracím zpátky do Osla a do práce. Každopádně fotky, dortíky i kávy jsou součástí většiny mých dnu, to je fakt. Myslím, že se to dá krásně všechno skloubit :). Olympus Pen je opravdu dobrý, skvělý do ruky a ty fotky z něj ...

      Měj se krásně, a neboj, určitě k tobě na blog ještě zajdu :)

      Terez

      Delete