Thursday, July 16, 2015

Malinové muffinky s čokoládou a hroznovým olejem

Už jsem zase sama doma. Už třetí týden, ale tento je poslední, prej. Ten příští už se fakt začínáme stěhovat a pak už se pomalu budu balit domů. Teda balit, většinou s sebou beru vesměs prázdný kufr. Jednou jsem v něm měla jen brokolici, kterou jsme měli v lednici a já nechtěla, aby se zkazila, tak jsem ji vzala s sebou. Jindy zase chleba z práce, protože v ČR asi nemáme dobrý chleba nebo co. I když máme! "Náš" plumlovský je bezkonkurenční :).

Ale odbííííhám od tématu. To umím dobře. Lenička mi kdysi dávno poradila, abych psala články tak, jako kdybych to vyprávěla kamarádce. A tak mě to baví, protože tak to plyne samo, je to nejvíc "autentické" a "moje", jaké to může být, ale malý háček je v tom, že i v běžné mluvě často někam odbíhám. Haha, teď taky, že?

Tak jo, přejděme k dnešnímu receptu. Na včera jsme si naplánovali piknik. "Polární vlk" Zuzka a její přítel Vítek totiž právě absolvovali dvoutýdenní cestu po Norsku a jejich poslední zastávka byla v Oslu. Už jsme se tu takto potkali v zimě. Tentokrát se nás mělo sejít víc, ale nakonec jsme to bohužel museli zrušit. Což jsem se dozvěděla pár minut předtím, než jsem tyto šťavnaté malinovo-čokoládové muffiny strčila do trouby. No, a tak jsem se o zhruba dvacet minut později ocitla s šestnácti muffiny, které neměl kdo jíst. Naštěstí alespoň Markét a Robert měli čas a tak jsem většinu včera večer zavezla jim výměnou za večeři. Výbornou lososovou večeři :)... Teda, předtím jsem už "stihla" tři sníst - jeden ochutnávací, ještě horkej, pak jeden na snídani a jeden, když jsem přišla z práce :).


Nemůžu se rozhodnout, co o nich napsat. Dala jsem do nich hroznový olej z Bohemia Olej, protože mě konečně napadl nějaký recept, do kterého by se mohl hodit. A musím říct, že doopravdy hodí. Když jsem muffiny dávala do trouby, vonělo to trochu jako víno. V upečeném muffinu to vytváří takovou netypickou, ale výbornou chuť. A s čokoládou a malinama se to kupodivu skvěle doplňuje. Markét říkala, že jí to trochu připomínalo nějaký "zdravý" muffin a je fakt, že byste klidně místo obyčejné mouky mohli použít celozrnnou a teoreticky i bílý cukr za třtinový. Oběma se, i s Robertem, líbilo jak je muffin vláčný. A mně se zas líbí, jakou tomu maliny daly barvu.

Recept vznikal podobně, jako většina dalších muffinů a cupcaků, co peču. Prostě míchání různých pomerů ingrediencí, které si ale vždycky vážím, abych to mohla přidat na blog...

Recept



14-16 muffinů
doba přípravy: 20-25min
doba pečení: 20min

250g mražených nebo čerstvých malin (mražené se na tento typ receptu asi hodí víc, protože nepustí tolik šťávy)
troška mouky na poprášení malin

260g hladké mouky
160g cukru
1 sáček prášku do pečiva (12g)
špetka soli
1 vejce
160g kefíru
2 lžíce hustého bílého jogurtu (třeba řecký jogurt, cca 60g)
70ml oleje z hroznového vína (pokud nemáte, tak si ho můžete objednat :), a pokud si ho nechcete objednat, tak jakýkoliv jiný)
1 lžička vanilkového extraktu
1/2 lžičky čokoládového extraktu (nemusí být)
2-3 hrsti chocolate chips nebo čokolády nakrájené na kousky




postup

1. Předehřejte si troubu na 200 C. Muffinovou formu vyložte papírovými košíčky. Maliny dejte do mísy a poprašte trochou mouky a promíchejte, aby maliny nepouštěly štávu.
2. Ve větší míse spolu smíchejte mouku s práškem do pečiva, cukr a sůl.
3. V jiné míse metličkou umíchejte vajíčko, kefír, jogurt, olej i extrakty tak, aby se všechny ingredience spojily.
4. Mokré ingredience spojte se suchými, tak aby v míse nebyla žádná "neobalená" mouka, ale zároveň vám nevzniklo hladké těsto. Jednoduše tak, aby se ingredience tak tak spojily. Pak přidejte maliny i čokoládu a opatrně je vmíchejte do těsta.
5. Naplňte košíčky, tak do 3/4, nebojte se klidně i víc a dejte do trouby na cca 20min.

Dobrou chuť! :)



2 comments:

  1. Terezko, maliny, čokoláda - dobrá kombinace - vypadá to pro mě lákavě i před pečením - natož potom.
    Mám úchylku - všechny těsta uždibuji ještě syrová............tedy obyčejný kynutý ne....
    Měj se co nejlíp. Tady je zpět krásné léto - přes 30°C.
    Jarka

    ReplyDelete
  2. Taky mě napadlo, že bych snědla už to těsto :D
    V.

    ReplyDelete